המלחמה באוקראינה: מאות אלפי תושבי לוגנסק ודונייצק יחוייבו לעזוב

שלמה ריזל No Comments on המלחמה באוקראינה: מאות אלפי תושבי לוגנסק ודונייצק יחוייבו לעזוב

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי הוחלט לחייב את כל מאות אלפי האזרחים שנותרו במחוזות לוגנסק ודונייצק שבמזרח המדינה לעזוב את האזור, בעקבות הקרבות העזים עם הצבא הרוסי

אוקראינה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה באוקראינה: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי הוחלט לחייב את כל מאות אלפי האזרחים שנותרו במחוזות לוגנסק ודונייצק שבמזרח המדינה לעזוב את האזור, בעקבות הקרבות העזים עם הצבא הרוסי. זאת ככל הנראה על רקע חידוש הזרמת רכבות עם משוריינים מרוסיה לאזור לצד הטסת אלפי חיילים חדשים.

בתוך כך, קרב גירסאות בין רוסיה לאוקראינה: מוסקבה הודיעה כי מומחים בינלאומיים יבואו לבחון את המתקפה על בית הכלא בדונייצק שהובילה להריגתם של חמישים ושלושה שבויי מלחמה אוקראינים. באוקראינה ענו לטענות הרוסים ואמרו כי הצבא הרוסי הוציא להורג את השבויים ומאשים בכך את קייב.

כזכור, ביום שישי טען משרד ההגנה הרוסי כי אוקראינה פגעה בכלא בשטח שבידי הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה באמצעות רקטות מתוצרת אמריקנית והביאה למותם של 40 שבויי מלחמה אוקראינים ול-75 פצועים. מנגד, האוקראינים טוענים שמדובר ב"עבודה רוסית" – הרוסים ריכזו שם שבויים של 'אזוב' שרצו להיפטר מהם וירו עליהם.

לדברי האוקראינים: "מטרת 'פשע ילנובקה' (שם בית המעצר) היא להסתיר עדויות הולכות וגדלות להיקף פשעי המלחמה והעינויים הרוסיים, לשבש הסכמי חילופין, להכפיש את הכוחות המזוינים של אוקראינה ו(במקרה זה) דגמים ספציפיים של כלי נשק רקטיים זרים המפחידים את הרוסים הכובשים".

ובמקביל, עדות נוספת לחיזוק הקשרים בין איראן לרוסיה ברקע הפסגה בטהרן: אתמול נחת במוסקבה מטוס מטען איראני שבעבר נצפה פורק מל"טים ונשק איראניים.



0 תגובות